
في يوم؛ الرئيس السادات بيقرا جرنان الأهرام الصبح، فلقى خبر منشور عن اعتداء أمن سفارة أجنبية في الزمالك على ست مصرية وبنتها.
-
يحكى أنه في قديم الزمان كان هناك رجل سئنوفمبر 20, 2025
-
ماهى المعجزة فى سر رقم ١٨ و٨١ الموجودين في كف اليدنوفمبر 20, 2025
-
مسكوها بتاخد لبن لكن ماحدش عرف إن حياتها هتتغيرنوفمبر 20, 2025
-
قصه حقيقيه علي لسان احد الاباءنوفمبر 20, 2025
السادات رمى الجرنان من إيده واتصل بالنبوي إسماعيل، وزير الداخلية، وسأله:
يا نبوي.. إيه حكاية السفارة الأجنبية والاع..تداء على الست المصرية اللي منشور في جرايد النهارده؟
النبوي إسماعيل قاله: ده موضوع قديم يا ريس.. وفيه مشا.كل بين الأسرة والسفارة الأجنبية.
السادات سأله: مشاكل إيه؟
النبوي رد: السفارة واخدة كام دور في العمارة اللي ساكنة فيها الست، وعايزين ياخدوا الشقة بتاعتها وتبقى الأدوار كلها تبعهم. وبقالهم مدة بيتفاوضوا مع بعض بس ما وصلوش لحل، عشان الست طلبت شقة بنفس المساحة والموقع في الزمالك، والسفارة ما قدروش يوفروا ده، فقالتلهم: “مش بايعة”.
وبعدها السفارة بدأوا يضايقوا الناس اللي بتزور الأسرة المصرية وسين وجيم في الدخلة والخارجة.
والموضوع وصل إن وزارة الخارجية حاولت تصالحهم وتحل المشكلة، بس مفيش فايدة.. لحد ما حصلت خناقة امبارح اللي منشورة في الجرايد، وناس من أمن السفارة ضربوا الست وبنتها.
الرئيس سأله: وراجلهم فين؟
النبوي إسماعيل قاله: شغال في الخليج وبييجي في الأجازات.. وإحنا يا ريس بلغنا الخارجية عشان تتولى الموضوع مع السفارة، وعملنا محضر بالواقعة برضه.
السادات اتعصب جدًا وقاله: لا يا نبوي، الكلام ده مش كفاية.. أنا مقبلش بأي حال من الأحوال أسرة مصرية تتعرض للإهانة، وكمان راجلها مسافر ومش موجود..
يا نهار أسود.. ست
وبعدها السفارة بدأوا يضايقوا الناس اللي بتزور الأسرة المصرية وسين وجيم في الدخلة والخارجة.
والموضوع وصل إن وزارة الخارجية حاولت تصالحهم وتحل المشكلة، بس مفيش فايدة.. لحد ما حصلت خناقة امبارح اللي منشورة في الجرايد، وناس من أمن السفارة ضربوا الست وبنتها.
الرئيس سأله: وراجلهم فين؟
النبوي إسماعيل قاله: شغال في الخليج وبييجي في الأجازات.. وإحنا يا ريس بلغنا الخارجية عشان تتولى الموضوع مع السفارة، وعملنا محضر بالواقعة برضه.
السادات اتعصب جدًا وقاله: لا يا نبوي، الكلام ده مش كفاية.. أنا مقبلش بأي حال من الأحوال أسرة مصرية تتعرض للإهانة، وكمان راجلها مسافر ومش موجود..
يا نهار أسود.. ست








