
عم محمد .. راجل ساكن في بولاق الدكرور.. خلف بنتين .. والاتنين خدوا كلية حقوق… والاتنين اتجوزوا لكن اتطىلقوا بعد سنة.. يمكن السبب ان ابوهم مكانش قادر يستغني عنهم… جه جوز البنت الصغيرة، وحب يرجعها لكن ابوها قاله: “الموضوع خلص.. وأنا مش هرجعهالك”، لان ابوهم كان بيحبهم حب مرضي.. لما ينزل السوق يجيب اكل البيت لازم ينزلوا معاه.. ولما كان بينزل لوحده كان بينزل عشان يصلي وكان بيقفل عليهم باب الشىقة.. حب مرضي وغيرة مرضية.. وفضل الموضوع بالشكل دا..
-
كرسي سُحِب في لحظة فكشف حقيقة الأسرة كلهانوفمبر 23, 2025
-
هسددلك لما اكبرنوفمبر 23, 2025
-
طبيب بيطرى يستدعى الشرطهنوفمبر 23, 2025
-
كنت فى العمره مع زوجتى وحصل ان…نوفمبر 23, 2025
من اسبوعين كدا.. اختفى الراجل.. لا نزل السوق ولا نزل يصلي.. فطبيعي يكون بيمر بأزمة صحية لكن محدش من الجيران سأل عليه. لأنه كان شخصية منطوية.. ومبيودش حد ومكانش ليه اي عىلاقات بحد من الجيران..
عم محمد، كان متجوز ست وطىلقها مش ام البنات، فجات توده وتتطمن عليه، طلعتلها بنته الكبيرة، ومن ورا الشيش قالتلها: “بابا مش موجود.. سافر البلد يحضر واجب عزا”، وتاني يوم جه ابن اخوه يتطمن عليه فقالوله انه باباهم قافل الباب.. فالراجل مشي .. الواد راح قال لابوه ان عمي قافل الباب على بنات عمي.. العم راح يشوف اخوه.. اول ما وصل، قالوله: “بابا نايم يا عمو”، الراجل مشي.
اول ما العم وصل بيتهم لقى طىليقة اخوه بتكلمه تعزيه عشان قريبهم اللي اتوقى في البلد، فقالها مفيش حد قريبنا مىات في البلد، فقالتله طيب، يبقى البنات بيخبوا ابوهم مني..
الراجل طلع خيط، وقعد يربط الاحداث ببعض، يعني الواد يروح قالوله نايم، مراته تروح يقولولها سافر، انا اروح يقولولي خرج، فشك ان بنات اخوه عاملين مىصيبة، راح قالهم : “هو اخويا مىات وانتوا مخبين عني”، لكن البنات برضه رفضوا يفتحوا الباب لعهم..
فكدا الفار اجر نص ساعة في عب الراجل، ضيف كمان االبيت ريحته كانت وحىشة خالص.. فين وفين لما قدر الراجل يدخل الشىقة، بعد صوات وصىريخ، اتفتح الباب لقى اخوه ميت وملفوف بشاش وقطن طبي ومحطوط عليه دقيق..
اتصل بشرطة قسم بولاق الدكرور، والشرطة سالتهم، فالبت الصغيرة قالت: “بابا تعب فجأة ولونه بدأ يتغير فلفيناه بالشاش والقطن” والبنت الكبيرة قالت”أنا كفنته زي الميت” مقدرناش حد ياخده مننا، ياخدوه ازاي واحنا نعيش ازاي من غيره… طيب والكلام دا كان من كام يوم بقى.. 10 ايام بالصلاة على النبي..
تقرير الطب الشرعي، قال إنهم لفوا الجثة بشاش طبى، ووضعوا كريمات مرطبة على الحثة، عشان يخففوا من عىفنها، وبعدين حلقوله دقنة، وحموه وهو ميث، وكمان حطوا عليه جبنة مثلثات، ومش قادر افهم، ايه اللي ممكن تعمله الجبنة المثلثات للميث.. ومش بس كدا دول حطوا ع الحثة… “جبنة، ولبن، وبيكنج باودر”.. وبعدين لفوها بشاش..
جيران الراجل قالوا انه راجل في حاله وانطوائي، ومبيكلمش حد تقريبا، ومرة حبس البنات في البيت 10 ايام لانه كان مسافر، وجارة من الجارات قالت ان البنات كانوا زي الفل لكن من 3 سنين، بقوا يمشوا يكلموا نفسهم في الشارع.
يعني الراجل ميث من 10 ايامن وبناته مش عارفين يعملوا ايه.. لانهم معرفهمش اصلا يعملوا ايه.. البنات مكانوش مصدقين ان ابوهم ماث.. كانوا عاجزين عن فكرة تصديق انه ماث.. ومش قادرين يدقنوه اصلا.. من جانب انهم مش قادرين يعيشوا من غيره كجانب حبهم ليه.. ومن جانب انه مخلاهمش يعرفوا يعيشوا من غيره.. اصل الانسان بيجيب ولاد مش عشان يعيشوا صورة ليه.. لا المفروض يسىلحهم باللي يخليهم يعيشوا من غيره.
اهي دي قصة غريبة لناس عاديين عايشين وسطنا.. بل كمان عايشين في نفس المكان اللي انا شخصيا عايش فيه.. يعني ممكن اكون قابلتهم من غير ما اخد بالي.. الاتنين دول يبانوا اشخاص عاديين .. لكنهم بيعانوا نفسيا.. بيعانوا لدرجة يعملوا فعلة زي دي ..
القصة حصلت في شارع ناهيا شهر يناير 2021.. لقيتها في الارشيف وانا بقلب فيه…








